Veileder/jobbcoach – Asker

«Bufar Kompetanse AS er etablert med hovedsete i Valdres med avdelingskontor flere steder fra nord til sør i landet.

Vi er en aktør innen arbeid, arbeidsinkludering og arbeidshelse med flere NAV-regioner som største kunde. Vår organisasjon er liten og flat, med stor takhøyde, og med ansatte som bidrar med pågangsmot og trøkk. Vi har stort fokus på fagutvikling, personlig utvikling og miljø.»

Vi skal i Asker levere arbeidsmarkedstiltaket Avklaring for NAV Vest-Viken fra februar 2024 med kontorer i Asker. I Vest-Viken leverer vi i tillegg tiltaket Arbeidsrettet rehabilitering i Hønefoss og på Gol og skal også levere avklaringstiltaket i Drammen fra oktober 2024. Vi ser nå etter flere hel- og deltidsstillinger som:

Veileder/Jobbcoach

Kontorsted er Asker, men du vil også ved behov bidra i hele avdelingen.

Vi lyser ut flere veilederstillinger, både fulltid og deltid med oppstart februar 2024 eller etter avtale.

Du vil jobbe med avklaringstiltaket for innbyggere i Asker kommune. Basert på hvem du er og hva du kan, vil oppgavene komme som en naturlig konsekvens av dette. Viktigst av alt: vi trenger deg som kan tilføre oss kompetanse og vilje – du ønsker å være en bidragsyter både mot våre kunder og deltakere – samt internt i organisasjonen.

Arbeidsoppgaver:

  • Kartlegging og avklaring av arbeidsevne
  • Veiledning av deltakere, herunder blant annet karriereveiledning
  • Arbeidsplassvurderinger
  • Funksjonsvurderinger
  • Samarbeid med lokalt NAV-kontor og lokalt arbeidsliv
  • Veiledning mot økt innsikt i egne ressurser og ferdigheter

Våre team er tverrfaglige og den enkelte bidrar der den har kompetanse, eksempelvis når vi jobber med punktene over. Selve tiltaksløsningen er forankret i fag og metodikk som søkere vil bli mer kjent med i intervjurundene og i opplæring før oppstart.

Kvalifikasjoner:

  • Du har høyere utdanning på minimum bachelornivå, innen helse- og sosialfag eller andre relevante utdanningsløp
  • Vi ønsker deg som har veilederkompetanse, samt innehar god kjennskap til arbeidsmarked og/eller et stort eksisterende nettverk
  • Bemannings- eller rekrutteringskompetanse er ønskelig

Egenskaper:

  • Du har god relasjonskompetanse
  • Du har gode muntlige og skriftlige fremføringsevner
  • Du har god samarbeidsevne og er løsningsorientert
  • Du ser på deg selv som åpen og nysgjerrig
  • Du er selvstendig, målrettet og nytenkende

Vi tilbyr deg:

  • Spennende arbeidsoppgaver som er spisset mot din kompetanse
  • Dager som er svært varierte, med en konstant følelse av måloppnåelse og nye utfordringer
  • Din egen ukeplan hvor du styrer dagene selv
  • Følelsen av å bety noe. Både for enkeltindivider, bedrifter og lokalsamfunn
  • Konstant faglig påfyll, blant annet med flere fagdager/fagsamlinger i året
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Oppstart og betingelser etter avtale

Vi drives av tanken om at alle fortjener å oppleve et inkluderende arbeidsliv samt mestring i arbeid. Lite øker livskvaliteten så mye som å kjenne på at man bidrar til samfunnet. Dette gjør at vi stolt står i og for våre verdier: inkludering, varme, lykke og lønnsomhet.

Er du den vi leter etter? Send en kortfattet søknad og CV via vår hjemmeside på www.bufarkompetanse.no. Vi ber om at du spesifiserer om du søker hel- eller deltid, samt om du tenker at du kunne vært vår kontorleder på toppen av veilederoppgaver. Vi ber også om at du skriver noe om din markedskompetanse, herunder nettverk i bedriftsmarkedet i regionen.

Eventuelle spørsmål kan stilles leder for Bufar FAG & INNOVASJON – Per Egil Westby – 99 37 97 42/per.egil@bufarkompetanse.no. NB: vi tar sikte på å møte aktuelle søkere fortløpende, så ikke vent med å sende inn søknad og CV.

Søk på stillingen