Veileder/jobbcoach – Kongsberg – 100%
Vi har siden høsten 2024 driftet arbeidsmarkedstiltaket Avklaring for NAV Vest-Viken, med kontorsted i Kongsberg og på Vikersund. Vi har nå behov for å utvide vår gjeng og leter derfor etter en veileder i vårt kontor på Kongsberg. I den forbindelse er vi ute etter deg som vil bidra til at deltakere som kommer til oss opplever mestring i sin retur til arbeidslivet.
100% fast stilling som Veileder/Jobbcoach – Kongsberg
På grunn av økt behov så ønsker vi nå å ansette en ny veileder på vårt kontor i Kongsberg. For rett kandidat vil det være gode muligheter for en rask oppstart.
Arbeidsoppgavene vil være å tilby det arbeidsrettede tiltaket Avklaring for NAV Vest-Viken. Formålet er å vurdere tiltaksdeltakerens arbeidsevne og eventuelle spesifikke behov for bistand for å skaffe seg eller beholde arbeid. Avklaringen skal bidra til at deltaker får økt innsikt i sine muligheter på arbeidsmarkedet og i egne ressurser og ferdigheter i jobbsammenheng. En vesentlig del av dette er individuelt tilpasset tiltaksgjennomføring i tråd med tiltaksdeltakers behov.
Basert på hvem du er og hva du kan, vil oppgavene komme som en naturlig konsekvens av dette. Viktigst av alt: vi trenger deg som kan tilføre oss kompetanse og vilje – du ønsker å være en bidragsyter både mot våre samarbeidspartnere og deltakere – samt internt i organisasjonen.
Kvalifikasjoner:
- 3-årig høyskoleutdanning (gjerne innen helsefag, sosialfag eller pedagogiske fag)
Ovenstående kan erstattes med annen relevant utdanning og arbeidsinkluderings- og avklaringskompetanse.
Vi skal samlet fylle følgende kompetanseområder, du må kjenne deg igjen i ett eller flere områder:
Kompetanse innen yrkes- og karriereveiledning
- Mestrings- og motivasjonsteknikker
- Livsstilsveiledning
- Kompetanse og nettverk i lokalt og regionalt næringsliv
Kompetanse på metoder og verktøy for systematisk kartlegging av arbeidsevne
- Erfaring med opptrening
- Trening og funksjonsfremmende trening
- Helsepersonell med medisinskfaglig rehabiliterings- og veiledningskompetanse
Erfaring fra inkludering av utsatte grupper i arbeidslivet, herunder oppfølging av arbeidsgivere i den forbindelse
- Kompetanse på tilrettelegging av arbeid for personer med ulike helseutfordringer
- Erfaring med opptrening
- Trening og funksjonsfremmende trening
Egenskaper:
- Du har gode muntlige og skriftlige fremføringsevner
- Du har god samarbeidsevne og er løsningsorientert
- Du ser på deg selv som åpen og nysgjerrig
- Du er selvstendig, målrettet og nytenkende
Vi tilbyr deg:
- Spennende arbeidsoppgaver som er spisset mot din kompetanse
- Dager som er svært varierte, med en konstant følelse av måloppnåelse og nye utfordringer
- Fleksibel arbeidshverdag der du i stor grad styrer dagene selv
- Følelsen av å bety noe. Både for enkeltindivider, bedrifter og lokalsamfunn
- Faglig påfyll, blant annet med flere fagdager og fagsamlinger i året
- Et godt arbeidsmiljø
- Betingelser etter avtale
Er du den vi leter etter? Send en kortfattet søknad og CV via vår hjemmeside på www.bufarkompetanse.no. Vi ber om at du spesifiserer om du er interessert i fulltid eller deltid.
Eventuelle spørsmål kan stilles til Regionleder Sør-Øst, Tina Haug. Hun kan du nå på mobil 99 33 05 30 eller på mail tina@bufarkompetanse.no. NB: vi møter aktuelle søkere fortløpende, dette betyr at vi muligens ansetter før søknadsfrist dersom rette kandidater dukker opp.
Søk på stillingen