Veileder/jobbcoach Sandnes
Vi vokser stadig og skal fra 01/november 2024 levere arbeidsmarkedstiltaket Avklaring for NAV Rogaland, med kontorsteder i Stavanger, Sandnes og Jørpeland. I den forbindelse er vi ute etter deg som vil bidra til at deltakere som kommer til oss opplever mestring i sin retur til arbeidslivet. Kontorene blir en del av avdeling Rogaland, vi har fra før her kontorer på Sandnes, i Haugesund og i Sauda (hvor vi alle steder leverer arbeidsmarkedstiltaket arbeidsrettet rehabilitering).
Veileder/Jobbcoach – Sandnes
Vi lyser ut faste stillinger, både hel- og deltid, med oppstart medio oktober.
Arbeidsoppgavene vil være å tilby det arbeidsrettede tiltaket Avklaring for NAV Rogaland. Formålet er å vurdere tiltaksdeltakerens arbeidsevne og eventuelle spesifikke behov for bistand for å skaffe seg eller beholde arbeid. Avklaringen skal bidra til at deltaker får økt innsikt i sine muligheter på arbeidsmarkedet og i egne ressurser og ferdigheter i jobbsammenheng. En vesentlig del av dette er individuelt tilpasset tiltaksgjennomføring i tråd med tiltaksdeltakers behov.
Basert på hvem du er og hva du kan, vil oppgavene komme som en naturlig konsekvens av dette. Viktigst av alt: vi trenger deg som kan tilføre oss kompetanse og vilje – du ønsker å være en bidragsyter både mot våre samarbeidspartnere og deltakere – samt internt i organisasjonen.
Kvalifikasjoner:
- 3-årig høyskoleutdanning (gjerne innen helsefag, sosialfag eller pedagogiske fag)
- Ovenstående kan erstattes med annen relevant utdanning og arbeidsinkluderings- og avklaringskompetanse
- Vi skal samlet fylle følgende kompetanseområder, du må kjenne deg igjen i ett eller flere områder:
Kompetanse innen yrkes- og karriereveiledning
- Mestrings- og motivasjonsteknikker
- Livsstilsveiledning
- Kompetanse og nettverk om/innen lokalt og regionalt næringsliv
Kompetanse på metoder og verktøy for systematisk kartlegging av arbeidsevne
- Erfaring med opptrening
- Trening/funksjonsfremmende trening
- Helsepersonell med medisinskfaglig rehabiliteringskompetanse
Erfaring fra inkludering av utsatte grupper i arbeidslivet, herunder oppfølging av arbeidsgivere i den forbindelse
- Kompetanse på tilrettelegging av arbeid for personer med ulike helseutfordringer
- Erfaring med opptrening
- Trening/funksjonsfremmende trening
Egenskaper:
- Du har gode muntlige og skriftlige fremføringsevner
- Du har god samarbeidsevne og er løsningsorientert
- Du ser på deg selv som åpen og nysgjerrig
- Du er selvstendig, målrettet og nytenkende
Vi tilbyr deg:
- Spennende arbeidsoppgaver som er spisset mot din kompetanse
- Dager som er svært varierte, med en konstant følelse av måloppnåelse og nye utfordringer
- Fleksibel arbeidshverdag der du i stor grad styrer dagene selv
- Følelsen av å bety noe. Både for enkeltindivider, bedrifter og lokalsamfunn
- Konstant faglig påfyll, blant annet med flere fagdager/fagsamlinger i året
- Et godt arbeidsmiljø
- Betingelser etter avtale
Mer om oss: Vi drives av tanken om at alle fortjener å oppleve et inkluderende arbeidsliv samt mestring i arbeid. Lite øker livskvaliteten så mye som å kjenne på at man bidrar til samfunnet. Dette gjør at vi stolt står i og for våre verdier: inkludering, varme, lykke og lønnsomhet.
Er du den vi leter etter? Send en kortfattet søknad og CV via vår hjemmeside på www.bufarkompetanse.no. Vi ber om at du spesifiserer om du er interessert i fulltid eller deltid.
Eventuelle spørsmål kan stilles leder Bufar fag & innovasjon Per Egil Westby på mobil 99 37 97 42/per.egil@bufarkompetanse.no. NB: vi møter aktuelle søkere fortløpende, dette betyr at vi muligens ansetter før søknadsfrist dersom rette kandidater dukker opp.
Søk på stillingen